Linux Pisi Trim Özeliğini aktifleştirme

#1

merhabalar bilindiği üzere günümüzde mekanik disklerini yerini neredeyse tamamen SSD'ler yer almaya başladı. Bilgisayar bileşenlerimde SSD bulunduğu için gerek PİSİ Linux işletim sistemini performanslı kullanmak gerekse SSD yavaşlaması bozulması ve sağlığı için Trim özelliğinin sağlıklı Çalışması gerekiyor. Ubuntu tabanında bir config dosyası oluşturarak özel programı hazırlayıp trim rahatlıkla aktif ediyordum ancak piside aynı config dosyayı oluşturmama rağmen hata ladım ve araştırmalarıma rağmen bu sorunu asla çözemedim. SSD üzerinde kurulu PİSİ Lİnux'un zaman içinde performans kaybı yaşamasını ve SSD ömrümü hızla tüketip zarar vermemek için bu özelliği aktif etmem gerekiyor. PİSİ Linux kurulu sistemler içinde hayati önem taşıyan bu TRİM özelliğini nasıl aktif hale getirebiliriz otomatik olarak. Zira PİSİ Lİnux işletim sistemininde performasını zamanla gözle görülür düşürecektir. Lütfen yardımcı olabilirseniz sevinirim. teşekkür ederim...

Değerli PİSİ Linux kullanıcıları, Trim'i etkinleştirmek için hazırladığım ilgili config dosyasını ne yaptıysam Pisi alt yapısında etkinleştiremedim. 

Ancak bu durumun elbetteki cözümü var. Çok kolay ve Basit.

Şimdi sizlerle çözümü paylaşmak istiyorum. Vereceğim komutu düzenli uygularsanız Pisi Linuxda yavaşlama olmayacağını ve sürekli PİSİ Linux işletim sisteminiz performansılı olacaktır. Gerek yüksek performans gerekse SSD sağlığı için önemli...

SSD'nizi PİSİ Linux'da TRIM'e eklemek için, sadece bir terminal açın ve aşağıdaki komutu çalıştırın: 

sudo fstrim -v /

SSD'lerde performansın düşmesini önlemek için yukarıdaki komutu zaman zaman çalıştırabilirsiniz. Ne sıklıkta çalıştırmanız gerektiği, SSD'nizden dosyaların ne sıklıkta silindiğine bağlıdır. Komutu TRIM'i desteklemeyen bir sürücüyle çalıştırmayı denerseniz bir hata görürsünüz.

NOT: Her seferinde komutu elle girmeyip otomatik şekilde TRIM'i düzenli olarak çalıştırmak istiyorsanız, sizin için fstrim komutunu çalıştıran bir cronjob oluşturabilirsiniz. Ancak ben de bu komut çalışmadı. 

esasında fstrim için böyle bir dosya var fakat ftrim aktif edilmemiş /etc/e2scrub.conf

Çok eski olmayan SSD'ler için trim gerekli değildir diye hatırlıyorum. SSD'ler kendi firmwarelerinde bu işi hallediyor.

Evet yeni SSD'lerde bu işlem çoğunda artık gerekli değildir. Bunu eklemeyi unuttum. Yeni SSD'ler çoğunu kendi hallediyor. Ancak eskiler için manuel olarak

sudo fstrim -v /

komutu aralıklarla uygulamak faydalı olacaktır. 

2013 Ağustos ayında 120GB Kingston HyperX SSD aldım. bu zamana kadar attığım formattın haddi hesabı yok, buna low formatta dahil. SSD sağlık durumu %89. Yani demek istediğim SSDler kolay bozulan cihazlar değil. Ucuz, adı bilinmeyen markalarda bu sağlamlık geçerli mi bilmiyorum.

Cevap yazmak için kayıt ol veya giriş yap